tiistai 15. toukokuuta 2018

Fiiliksiä kotiinpaluun jälkeen



Nyt on oltu tasan viikko kotona. Kotiinlähtö oli vaikea ja kyllä siinä tais muutama kyynelkin vierähtää. Eniten jäi ikävä kämppistä sekä muutamaa hyvää norjalaista ystävää. Arki muuttu kertaheitolla, kun tulin Suomeen takaisin ja vaikka oonkin ollut ilonen nähdessäni taas suomiystäviä ja perhettä, niin pieni kaipuu on yhä takaisin Norjaan. Joka päivä oon ollut kuitenkin yhteydessä sinnepäin ja ikävää helpottaa tieto siitä, että ens kesänä oon menossa takaisin, sillä mulle tarjottiin kesätöitä sieltä keskolasta, jossa tein viimeisen harjoittelun :) Olin aivan yllättynyt viimeisenä päivänä, kun mua kysyttiin sinne töihin. Luulin sitä aluksi vitsiksi! Mutta ehkä mä jotain oon siis oikein tehnyt, kun mut sinne halutaan vielä takaisin :) ja tätähän mä lähdin sieltä Norjasta hakemaan! Et sais sen jalan oven väliin ja mahdollisesti töitä tulevaisuudessa. En vaan arvannut, et tää meneeki näin päin, et ne kysyy mua ja vieläpä mun unelmaduuniin! 😍 Elämä joskus kyllä yllättää ihan mielettömällä tavalla! Viimesellä harkkaviikolla sain paljon vastuuta muutenkin ja en seurannut enää ohjaajiani vaan sain toimia itsenäisesti, huolehtien omasta potilaastani! Se oli kyllä aika mahtavaa, tuli ihan ”oikea” sh/th-olo.

Viimeinen viikko Norjassa oli muutenkin mieleenpainuva, sillä lähdettiin vielä kerran käymään Røldalissa mökkeilemässä ja tarkoituksena oli, että oltais vallotettu Trolltunga ennen mun kotiinpaluuta, mut valitettavasti se jäi, sillä aamulla kun herättiin, ei koko vuoria edes näkynyt kaiken sen sumun takaa, joten olis ollu vähän liian riskialtista. Päädyttiin sit Trolltungan sijaan roadtrippailemaan ja näinkin vielä paljon kauniita vuoria ja vesiputouksia, jotka kruunas mun viimeisen viikonlopun Norjassa. Ja ens kesänä pääsen sit Trolltungalle kuitenkin!

Mä en oikein tiedä mitä mä näin viimeisinä sanoina sanoisin.. muuta ku että vaihto kannattaa aina! Lähtekää ja nauttikaa, 3kk on just soppeli aika (vaikka olisin kyl voinu vielä jäädä toiseksi 3 kuukaudeksi), mutta siinä kerkee kuitenkin tutustua maahan ja paikallisiin sekä tottua toisessa maassa asumiseen ja maan tapoihin. Ja ei oo varmaan ylläri, jos suosittelen Norjaa kaikista vaihtokohteista! Oon niin onnellinen, että meille annetaan tää mahdollisuus lähteä, tää kokemus on ollut yks parhaista koko mun elämäni aikana. Kyl musta vaan taitaa norjalainen tulla valmistumisen jälkeen 😍 

So long and thanks for all the fish!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti